6 étel az egészséges prosztatáért

A prosztata a férfi reproduktív rendszerének a része. Egy mirigy, amely körülveszi a húgyvezetéket. Körülbelül akkora, mint egy dió vagy egy gesztenye, és az élet folyamán fokozatosan növekszik. Nagyon fontos egészségesen tartani, hiszen a megnövekedett prosztata komoly problémákat okozhat, és elhanyagolásának akár daganatos betegség is lehet a következménye. 

Nincs bizonyíték arra, hogy a helyes táplálkozás képes teljesen megelőzni a prosztataproblémákat, de az egészséges, kiegyensúlyozott étrend csökkentheti a betegségek kockázatát. Vannak olyan élelmiszerek, amelyek kifejezetten jót tesznek. 

Íme, 6 olyan étel, amellyel növelheted a prosztatád egészségét: 

1. Piros bogyós gyümölcsök

A földieper, a szeder, a málna, az áfonya nagyon gazdag C-vitaminban és antioxidánsokban. Ezek fontos szerepet játszanak szervezetedben, mivel megakadályozzák a szabadgyökök és a káros molekulák szaporodását. Ezek a káros molekulák és szabadgyökök megtámadják az egészséges sejteket, illetve hozzájárulhatnak a rák kialakulásához. A C-vitamin segíthet enyhíteni a jóindulatú prosztata-megnagyobbodás tüneteit, javítja a vizelési panaszokat, csökkenti a prosztataduzzanatot.

Tipp: Csinálj bogyós gyümölcsökből turmixot. Egy kis áfonyát, epret, szedret, egy fél banánt turmixolj össze egy kis tejjel, egy kanálka mogyoróvajjal és jéggel. 

2. Zsíros halak

A zsírosabb halak rengeteg omega-3 zsírsavat tartalmaznak, ami segít csökkenteni a rossz koleszterin és növelni a jó koleszterin szintjét, csökkenti a magas vérnyomást, segít a fogyásban, és csökkentheti a szívroham kockázatát. Bár a szakértők általában azt ajánlják, hogy az egészséges étrendben csökkentésük az állati zsír bevitelét, de az omega-3 zsírsavak segíthetnek növelni a prosztata egészségét. Omega-3 zsírsavakat találsz a tavi pisztrángban és a heringben is, de a vadlazac, a szardínia, a szardella és a tonhal is gazdagon tartalmazza. Az omega-3 zsírsavak modulálják a prosztatarák fejlődését, valószínűleg azért, mert gyulladáscsökkentők.

Az egészséges étrend heti kétszer tartalmaz halat.

Tipp: Ha a higany miatt aggódsz, fogyassz szardellát, heringet, szardíniát, és édesvízi pisztrángot. Ezek jó forrásai az omega-3-nak, ám alacsony a nehézfém-tartalmuk. 

3. Diófélék

Egészséges zsírok, amilyenek a diófélékben is vannak, segíthetnek csökkenteni a koleszterinszintet, és elősegítik az agy egészségét. A brazil dió például olyan létfontosságú tápanyagok forrása mint az E-vitamin és a kalcium, valamint a szelén.

Tipp: Chips helyett fogyassz diófélékből és mazsolából készült keveréket. A legjobb snack, amit csak adhatsz magadnak. Bárhova magaddal viheted. 

4. Bab, chiamag, kendermag

Fogyassz kevesebb vörös- és feldolgozott húst, helyette próbáld ki a növényi fehérjéket. A bab, a chiamag vagy a kendermag csordultig van fehérjével és egyéb létfontosságú tápanyagokkal. Egy felnőtt férfinak 38 g rostra és 56 g fehérjére van szüksége naponta. A bab nagyon gazdag fehérjeforrás, a chiamag és a kendermag pedig rostokban gazdag.

Tipp: Csinálj burritót babbal, görög joghurttal. 

5. Zöld tea

Kutatások azt mutatják, hogy a zöld tea segíthet a prosztatarák elleni harcban. A mellett, hogy segít a fogyásban, a zöld tea előnyeinek felsorolása nem áll meg itt. Segít csökkenteni a koleszterinszintet, javítja a memóriát és a koncentrációs készséget.

Tipp: Grillzöldségekhez készíts zöld teás pácot, fokhagymával és szójaszósszal. 

6. Görögdinnye

Ez a csodás nyári gyümölcs nem maradhatott ki a felsorolásunkból. Nemcsak azért, mert mi is imádjuk, hanem azért is, mert nem tartalmaz zsírt, nátriumot, magas C-vitamin tartalma. Kiváló forrása a likopinnak, ami egy antioxidáns, ennek köszönheti a színét is a dinnye.

Kutatások szerint a likopin segít csökkenteni a prosztatarák kockázatát. Megtalálható még a paradicsomban, a sárgabarackban, a grapefruitban, a guavában, és a papayában is. Egy szelet dinnye körülbelül 9-13 mg likopint tartalmaz. Egy felnőtt napi igénye 10 mg.

Tipp: Fogyassz belőle rengeteget, amikor szezonja van, hiszen nagyon sok folyadékot tartalmaz, e mellett hűsít is. 

Prosztatagondokkal kapcsolatban kérdezz bátran urológus szakorvosainktól az online rendelésen. Katt ide!

 

Sokfélét hallasz a férfiproblémákról?
Szeretnél végre tisztán látni?

Az Online Urológiai Rendelés egy olyan fórum, ahol, anonimitásod megőrizve, bátran kérdezhetsz urológus szakértőinktől. 

Kapcsolatok

  • impresszum

    Impresszum


    Az A-FÉRFI weboldalt a Richter Gedeon Nyrt. üzemelteti. A portál szerkesztését és karbantartását a HealthLinePR-Med Kommunikációs Ügynökség végzi a Richter Gedeon Nyrt. megbízásából.

    Portál üzemeltetője
    Richter Gedeon Nyrt.
    Székhely: 1103 Budapest, Gyömrői út 19-21.
    Cg.: 01-10-040944 (Cégbíróság: Fővárosi Bíróság)
    Adószám: 10484878-2-44

    Portál szerkesztője, karbantartója
    HealthLinePR-Med Kommunikációs Ügynökség
    Székhely: 1037 Budapest, Montevideo utca 7.
    Email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

    Főszerkesztő: Örkényi Gabriella
    Szerkesztőségi főmunkatárs: Kovács –Hain Zsuzsanna
    Munkatársak:
    Balogh Ferenc, Dr. Jármi Hilda, Földi Miklós,
    Frank Róbert, Haris Éva, Kapuvári Tamás, Molnár Miklós, Serbán Richárd,
    Szarvas Zoltán, Tóth Anna, Vémi Zoltán


    Kapcsolat:
    Richter Gedeon Nyrt. – kapcsolatért kattintson


    Hatóság: OGYÉI
     

Online rendelés

  • mellékhatás bejelentés

    Mellékhatás bejelentés

     

    Amennyiben egy gyógyszerrel kapcsolatban mellékhatást vagy minőségi reklamációt szeretne bejelenteni, a következő lehetőségek bármelyikén megteheti:

    az alábbi felületen:

    https://www.richter.hu/hu-HU/kapcsolat/Pages/Mellekhatasbejelentes.aspx

    illetve a következő e-mail-címek bármelyikén:
    Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
    Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

kövess minket